Del dine meninger med andre! Norgesmesterskap radiostyrte biler og RC-messe
Første helga i mars blir det høy fart i Gjøvik Tennishall. Da arrangeres det RC-messe og Norgesmesterskap i klassene 1:10 Touring og 1:12 Track, med kvalifisering på lørdag og finaler på søndag. Det arrangeres også åpent klubbløp i Tamiya M-chassis begge dager. Gjøvik og omegn modellflyklubb kommer for å ha oppvisning, det samme gjør noen av Norges beste RC-driftere. Flere RC-butikker vil også være til stede. Gratis inngang, kiosk med mat og drikke, og muligheter til å vinne flotte premier! Dagens første heat starter 10:00 både lørdag og søndag, og vil vare frem til ca 18:00 på lørdag og 16:00 på søndag. Kom å se, eller delta selv! For mer informasjon, sjekk ut TAKK!Vil bare takke Jacob på Jack & Jones på CC for at han gikk over til Expert for å be dem ta tlf etter at jeg har prøvd å få kontakt med dem i ett par timer. Hva er vitsen med telefon hvis lyden er skrudd av??? Jesus gjenkomst!Minner alle kristne på at det er “Opprykk” nå på Lørdag den tjueførste mai! Kristelig republikk av Norge!Nå, nærmer vi oss til 197. året som den norske grunnloven ble godtatt. Ifølge Trond Nordby (boka i politikkens sentrum) var den grunnloven et produkt av den dansk kron prinsen Christian som ville oppnå monarkiet etter at Norge ble gitt til Sverige på grunn av at Danmark hadde en allianse med Napelon og Napelon ble knust i krigen. Engelskene ga Norge til Svensker mens alle forvaltende institusjoner i Norge var preget av dansk kultur eller danskifisert. Etter det som har skjedd i vår samtidens periode (Kulturelle motsetninger som er skapt av innfødte ekstremister i disse landene), har det ikke kommet tiden at disse tre landene som har veldig nær kultur og folkeskikk nemlig (terging av flyktninger, innvandrere) erklærer seg til Kristelig republikk av Norge fordi monarkene i disse landene hadde fiasko i å holde orden eller beskytte minoriteter! Når de erklærer Kristelig republikk av Norge, kan de forkynne sin gud’s budskap bedre og de kan sende Jesus bedre i drømmene til ny ankomne innvandrere og de kan fortelle til ny ankomne innvandrere at i deres drøm er Jesus sammen med dere i Kristelig republikk av Norge. Mens når mann fordyper seg i Kristendommen, ser mann ikke noe mer enn antirasjonalismen. Kristendommen er religionen til Kolonialistene som ville si til koloniede folk at de må ha kjærlighet med Jesus og glem det som foregår rund dem fordi i slik situasjon, blir mann berust av kjærligheten til et falsk bilde og deretter, blir berøvelsen lettere. Koloni Maktene har egentlig ikke selv tro på denne religionen men de bruker denne som en slør på sine handlinger! Det har gått 197 år av den mest demokratisk grunnloven i Europa. I den grunnloven var jødenes adgang til Norge forbudt eller begrenset! Samene som et minoritet ble helt utryddet eller norifisert. Hvordan er det at etter 197 år, mener ikke noen eller tør ikke noen i Norge for å si at det er nok med slør og dekning av forskjønnende ord som sekularisme, liberalisme, menneskerettigheter og så videre. I en republikk som er kristelig, er folks styrke mer konsentrert for å realisere interessene! Klar for konstruktive kommentarer! Mistet telefonen min!Har du funnet en HTC-telefon en plass mellom Gjøvik gård og Tongjordet, søndag 15.mai? I så fall blir jeg veldig glad om du leverer den til politiet! Har trua på den ærlige mannen i gata, og håper jeg kan fortsette å være så naiv litt lenger! Eidsiva !Nå må jeg bare lufte hodet litt. Torpas vakreste blomst-SKJEGGKLOKKA.Vi er så heldige vi som er torpinger, at Skjeggklokka vokser her. Vi har også fått med oss at det er ansatt en til å registrere vokstplassene til denne vakre klokka vår. Gatelys i SlettaSvar til Slettleiingens innlegg 13.04. Hilsen Something is rotten in the state of Oppland - si ja til Teater Innlandet!Mitt navn er Odd Christian Hagen, og jeg er utdannet regissør og produsent og har i lange perioder arbeidet ved regionteatere og nasjonale institusjoner – samt med frie grupper, amatører og helproffe. “Teater Innlandet er Opplands unike sjanse til å få et profesjonelt drevet samlende og kunstnerisk betinget teater, tuftet på et godt utprøvet system med basis i Hedmark teater. Vi kan få et profesjonelt regionteater. Det HAR VI IKKE I DAG. Det som finnes av spel og smågrupper er ikke i nærheten av det nivået vi kan befinne oss på med en slik samkjøring – verken med tanke på reportoar, produksjonsmuligheter, uttrykk – eller kunstnerisk agenda. SPEL er og blir et amatørteateranliggende for de lokale deltagere uansett hvor mange proffer man leier inn. “FRIE GRUPPER” i fylket er ærlig talt kun i praksis en håndfull mennesker som hver for seg gjør det umulige mulig ,- og i alle fall ikke på grunn av noen midler de eventuelt måtte miste med et Teater Innlandet – tvert imot! Teateret er “sminke, lim og lupe”. Sminken er spelene og den attraktive happeningkulturen. Limet er det lokale amatørteatret – som er viktig i sin egen bygd og by. Lupen, som setter det kritiske søkelyset på samfunnet, som gir oss åndelig perspektiv og retter blikket innover er et profesjonelt anliggende. Vi er et fattig fylke om vi sier nei til et samarbeide fordi INGEN VIL TAPE PÅ DETTE! Scenekunstmiljøet på profesjonelt grunnlag i Oppland FINNES IKKE om man skal bruke vanlige statistiske tellemåter. Nå kan vi få det til. Si JA til teater Innlandet." Odd Christian Hagen
Brøyting og postEr det mulig til dårlig brøyting. Jeg trodde postkassene skulle brøytes fram til, det har da ikke snødd på i allefall 4 dager nå, fortsatt legger postmannen posten på trappa fordi det ikke er mulig å komme seg fram til postkassen. Ingen muligheter for overnatting i Gjøvik i jul og nyttårshelgenVi skulle få besøk av venner fra utlandet i romjulen til over nyttår. Pga av dyreallergi ble vi nødt til å bestille hotell da de ikke kunne bo hjemme hos oss pga av dette. Jeg må si at overraskelsen var relativt stor da jeg etter en ringerunde til samtlige hoteller og vandrerhjem både i Gjøvik og Raufoss fikk samme svaret; ”beklager vi har stengt i julen og i nyttårshelgen” Det viser seg med andre ord at det så vidt meg bekjent ikke er mulig å bestille overnatting i julen hvis man vil besøke Gjøvik eller Raufoss. At ikke en gang de store hotellene som Thon og Quality ikke har noe tilbud til turister er en smule over kanten spør du meg..! Dette bør da være en sak for turist næringen i Gjøvik som sliter nok fra før med å lokke turistene til ”den hvite by ved Mjøsa”. Jeg har selvsagt full forståelse for at jul og nyttår ikke akkurat er noen høysesong for hotellnæringen, men et minimumstilbud bør det ærlig talt være mulig å oppdrive her i byen! Jeg utfordrer turistnæringen i Gjøvik til å svare på dette. John Harbak Stortingsvalget 2009Ønsker du ikke medlemskap i EU, må du ikke stemme Arbeidepartiet eller Høyre. Frp er som vanlig tvilende, men de er nok for EU medlemskap etter valget, tenker jeg. Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer